"Som veľmi rád, že naše požiadavky boli vypočuté. Zasadzovali sme sa
najmä o to, aby sa nastavili realistické termíny ukončenia registrácie
vozidiel, ktoré nespĺňajú normu Euro 7. Tieto termíny sú pre výrobcov
veľmi dôležité. Rovnako tak sme dosiahli, aby sa upravili viaceré
skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá," uviedol minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SD).
Slovensko svoje požiadavky presadzovalo spolu s ďalšími členskými
krajinami EÚ - Českom, Maďarskom, Poľskom, Rumunskom, Bulharskom,
Talianskom a Francúzskom. Ako informovala Poláčiková, dosiahnuť sa im
podarilo, aby sa ľahké úžitkové vozidlá mohli registrovať 42 mesiacov a
ťažké vozidlá 60 mesiacov od začiatku uplatňovania nariadenia, ak nebudú
plniť normu Euro 7.
"Výsledkom dohody je, že automobilový priemysel nebude musieť v čase
prechodu na elektromobilitu či vodík vynakladať veľké investície na
úpravu súčasných spaľovacích motorov, čo by viedlo k zvýšeniu cien pre
konečného spotrebiteľa. Aj z tohto pohľadu teda môžeme dohodu považovať
za naše víťazstvo," dodal minister dopravy.